Foto: Reklameplakat for Handy2039 visninigerDe første MC, moped reklamen der Øglænd bevist brukte kvinnelige modeller for å fremheve produktet. Vi Hos Øglænd nr 7 1956
Foto: Dagen Avis. 1684 visninigerBarmhjertigheten på hjul. Menighetssøstrene i Haugesund farer som en vind gjennom gatene nå når de har fått TEMPO-Lett mopeder, forteller avisen Dagen. Vi Hos Øglænd nr 7 1956
Foto: Ukjent. 2201 visninigerDen unge Leif fra Norge – på tur i Belgisk Kongo – vekker stor oppsikt med sin TEMPO. Vi Hos Øglænd nr 7 1956
Foto: Fre Øglænd2017 visninigerProto type av transport med drift på ene hjulet
Foto fra Øglænd1482 visninigerDette bilde viser deler av sykkel / motorsykkel fabrikken til Øglænd. Bilde er tatt rundt 1940. De store vinduene midt på høyre side var sykkelbytikken til Øglænd.
Foto fra Øglænd1463 visninigerTempo nr 50.000 ble produsert 2 juni 1960. Odd Midtskog fra konfeksjonsfabrikkens salgskontor prøver jubileumsmopden, en Corvette de Luxe.
Foto fra Øglænd2583 visninigerHer legges en siste hånd på mopedrammene.
Foto fra Øglænd1311 visninigerRasmus Dahle fra Hønefoss kjørte på sin Tempo-Lett Corvette hele 1160 kilometer for bare 30 kroner!
Foto fra Øglænd1314 visninigerDet var tider det. Øglænd hadde sving (swing) på markedsføringen. Bilde fra Vi Hos Øglænd nr 15 1958.
Foto fra Øglænd1699 visninigerGården Auglænd der Jonas Øglænd ble født og oppvokst.
Foto fra Øglænd1551 visninigerDette bilde er hetet fra Izmir-messen i Tykia der Øglænd i 1963 deltok for 3. Ã…r pÃ¥ rad. Det hevdes fra Øglænd sin side at , sitat: â€Tempo-lett i helt norsk utførelse – har slÃ¥tt meget godt an i Tyrkia, og det er vel realistisk Ã¥ regne med at vÃ¥r eksport dit ville vært enda større om det ikke hadde vært for de strenge importrestreksjonene som hÃ¥ndheves i landet".
Foto: Fra Øglænd1279 visninigerTor L. Øglænd med en stabel nyproduserte moped tanker.
Foto: fra Øglænd1343 visninigerEt godt teknisk miljø var viktig. Her fra konstruksjonsavdelingen. Legg merke til mopeden bakerst i lokalet.
Foto: Fra Øglænd1454 visninigerTempo Cross ble eksportert til USA. Her ser vi en Tempo som ligger i teten ved et race i Hollywood.
Foto: Fra Øglænd1190 visninigerEinar Johansen fra Mandal har på sin Tempo Saxonette kjørt 12.000 km gjennom 12 land. På denne turen brukte han 10 måneder.
Foto: Fra Øglænd1849 visninigerGodtfred Netteland henter en mopedtank fra lageret. Fra Vi Hos Øglænd nr 20 1959
Foto: Ole-Petter Aareskjold458 visninigerUlf sin fine Avanti, bilde fra treffplassen.
Foto: Ukjent1502 visninigerBilde er fra Sandnes, Tempoen ble brukt til å kjøre varer med om sommeren ut til kiosken på et sted kalt badet. Det var en ofentlig badeplass med omkledningshus som lå ved Gandsfjorden på Hanasiden.
Foto: fra Øglænd1234 visninigerFra Storgaten i Sandnes. Øglænds gamle systue til høyre på bilde. Bilde er fra Vi Hos Øglænd nr 17 1958.
Foto: fra Øglænd1964 visninigerStor begeistring for Tempo. Sven Norheim forklarer interesserte tenÃ¥ringer finessen ved den nye â€Taifun†Her pÃ¥ riksmessen i Oslo. Bilde fra Vi Hos Øglænd nr 31 1962
Foto: fra Øglænd1507 visninigerMontering av nyere Panter.
Foto: fra Øglænd1452 visninigerElever ved Hærens Transportkorps i Vatneleiren i Sandnes. Her fotografert på appellplassen sammen med sine nye 175 ccm motorsykler.
Foto: Fra Øglænd1356 visninigerEn av mange Tempo mopeder som ble eksportert bla annet til Finland. Bilde fra Vi Hos Øglænd nr 40 1964
Foto: fra Øglænd1331 visninigerDen ferdige Tempoen prøvekjøres før den sendes ut til forhandler.