Norsk Tempoklubbs Bildegalleri

Ditt online fotoalbum

Søkte filer - "Tempo Øglænd Sandnes Ole-Petter Aareskjold"
Scan0002.JPG
Foto: Reklameplakat for Handy2038 visninigerDe første MC, moped reklamen der Øglænd bevist brukte kvinnelige modeller for å fremheve produktet. Vi Hos Øglænd nr 7 1956
Scan0006.JPG
Foto: Dagen Avis. 1682 visninigerBarmhjertigheten på hjul. Menighetssøstrene i Haugesund farer som en vind gjennom gatene nå når de har fått TEMPO-Lett mopeder, forteller avisen Dagen. Vi Hos Øglænd nr 7 1956
Scan0005.JPG
Foto: Ukjent. 2200 visninigerDen unge Leif fra Norge – på tur i Belgisk Kongo – vekker stor oppsikt med sin TEMPO. Vi Hos Øglænd nr 7 1956
ø_035,_prototype,_drift_på_ene_bakhjul.jpg
Foto: Fre Øglænd2017 visninigerProto type av transport med drift på ene hjulet
Scan0003~0.JPG
Foto fra Øglænd1482 visninigerDette bilde viser deler av sykkel / motorsykkel fabrikken til Øglænd. Bilde er tatt rundt 1940. De store vinduene midt på høyre side var sykkelbytikken til Øglænd.
Scan0016.JPG
Foto fra Øglænd1463 visninigerTempo nr 50.000 ble produsert 2 juni 1960. Odd Midtskog fra konfeksjonsfabrikkens salgskontor prøver jubileumsmopden, en Corvette de Luxe.
Scan0006~0.JPG
Foto fra Øglænd2583 visninigerHer legges en siste hånd på mopedrammene.
Scan0027.JPG
Foto fra Øglænd1309 visninigerRasmus Dahle fra Hønefoss kjørte på sin Tempo-Lett Corvette hele 1160 kilometer for bare 30 kroner!



Scan0011.JPG
Foto fra Øglænd1313 visninigerDet var tider det. Øglænd hadde sving (swing) på markedsføringen. Bilde fra Vi Hos Øglænd nr 15 1958.
Scan0001~0.JPG
Foto fra Øglænd1699 visninigerGården Auglænd der Jonas Øglænd ble født og oppvokst.
Scan0019.JPG
Foto fra Øglænd1551 visninigerDette bilde er hetet fra Izmir-messen i Tykia der Øglænd i 1963 deltok for 3. År på rad. Det hevdes fra Øglænd sin side at , sitat: ”Tempo-lett i helt norsk utførelse – har slått meget godt an i Tyrkia, og det er vel realistisk å regne med at vår eksport dit ville vært enda større om det ikke hadde vært for de strenge importrestreksjonene som håndheves i landet".
Scan0007.JPG
Foto: Fra Øglænd1279 visninigerTor L. Øglænd med en stabel nyproduserte moped tanker.
Scan0009.JPG
Foto: fra Øglænd1343 visninigerEt godt teknisk miljø var viktig. Her fra konstruksjonsavdelingen. Legg merke til mopeden bakerst i lokalet.


Scan0020.JPG
Foto: Fra Øglænd1454 visninigerTempo Cross ble eksportert til USA. Her ser vi en Tempo som ligger i teten ved et race i Hollywood.
Scan0024.JPG
Foto: Fra Øglænd1190 visninigerEinar Johansen fra Mandal har på sin Tempo Saxonette kjørt 12.000 km gjennom 12 land. På denne turen brukte han 10 måneder.
Scan0015.JPG
Foto: Fra Øglænd1848 visninigerGodtfred Netteland henter en mopedtank fra lageret. Fra Vi Hos Øglænd nr 20 1959
IMG_6879~0.JPG
Foto: Ole-Petter Aareskjold458 visninigerUlf sin fine Avanti, bilde fra treffplassen.
Scan0001~2.JPG
Foto: Ukjent1501 visninigerBilde er fra Sandnes, Tempoen ble brukt til å kjøre varer med om sommeren ut til kiosken på et sted kalt badet. Det var en ofentlig badeplass med omkledningshus som lå ved Gandsfjorden på Hanasiden.
Scan0014.JPG
Foto: fra Øglænd1231 visninigerFra Storgaten i Sandnes. Øglænds gamle systue til høyre på bilde. Bilde er fra Vi Hos Øglænd nr 17 1958.
Scan0018.JPG
Foto: fra Øglænd1964 visninigerStor begeistring for Tempo. Sven Norheim forklarer interesserte tenåringer finessen ved den nye ”Taifun” Her på riksmessen i Oslo. Bilde fra Vi Hos Øglænd nr 31 1962
Scan0010.JPG
Foto: fra Øglænd1507 visninigerMontering av nyere Panter.
Scan0026.JPG
Foto: fra Øglænd1451 visninigerElever ved Hærens Transportkorps i Vatneleiren i Sandnes. Her fotografert på appellplassen sammen med sine nye 175 ccm motorsykler.
Scan0022.JPG
Foto: Fra Øglænd1356 visninigerEn av mange Tempo mopeder som ble eksportert bla annet til Finland. Bilde fra Vi Hos Øglænd nr 40 1964
Scan0008.JPG
Foto: fra Øglænd1330 visninigerDen ferdige Tempoen prøvekjøres før den sendes ut til forhandler.


106 filer på 5 side(er) 1