Norsk Tempoklubbs Bildegalleri

Ditt online fotoalbum

Klikk på bildet for å se det i full størrelse

Topplokk med O-ringspakning

Har planet et 175 topplokk 1mm, og tatt ut "squishbandets" ytterdiameter til 66mm for å passe med 200ccm sylinderdiam. O-ring spor er dreid inn, og en Viton O-ring Ø72x1,5mm monteres som toppakning. Viton O-ringen skal tåle 200-250 grader temp, samt høye trykk. Brukt av Malossi som toppakning til Vespa. Dette gir en mer korrekt squisbandklaring på vel 1,8mm når det er montert en ekstra sylinderfotpakning (for å heve portene 0,65mm - gir m.a. spyledurasjon på 121 grader) Kompresjon er nå 8:1.

DSC00092.JPG DSC00093.JPG DSC00081~0.JPG Prosjekt_Standard.jpg DSC00786.JPG
Stem på denne fil (Ingen stemme ennå)

Kommentar 1 til 1 av 1
Side: 1

Torgeir Båtnes   [18 May 2010 kl 10:14]
Viton O-ring anbefales ikke, den fungerer fint i en viftekjølt motor, mens Sachsen blir for varm. Monterte original toppakning og tok vekk den ekstra sylinderfotpakningen for å beholde komp og squishbandklaring.

Kommentar 1 til 1 av 1
Side: 1