Norsk Tempoklubbs Bildegalleri

Ditt online fotoalbum

Søkte filer - "Øglænd Sandnes Tempo Ole-Petter Aareskjold"
Scan0002.JPG
Foto: Reklameplakat for Handy2024 visninigerDe første MC, moped reklamen der Øglænd bevist brukte kvinnelige modeller for å fremheve produktet. Vi Hos Øglænd nr 7 1956
Scan0006.JPG
Foto: Dagen Avis. 1670 visninigerBarmhjertigheten på hjul. Menighetssøstrene i Haugesund farer som en vind gjennom gatene nå når de har fått TEMPO-Lett mopeder, forteller avisen Dagen. Vi Hos Øglænd nr 7 1956
Scan0005.JPG
Foto: Ukjent. 2185 visninigerDen unge Leif fra Norge – på tur i Belgisk Kongo – vekker stor oppsikt med sin TEMPO. Vi Hos Øglænd nr 7 1956
ø_035,_prototype,_drift_på_ene_bakhjul.jpg
Foto: Fre Øglænd2004 visninigerProto type av transport med drift på ene hjulet
Scan0003~0.JPG
Foto fra Øglænd1470 visninigerDette bilde viser deler av sykkel / motorsykkel fabrikken til Øglænd. Bilde er tatt rundt 1940. De store vinduene midt på høyre side var sykkelbytikken til Øglænd.
Scan0016.JPG
Foto fra Øglænd1451 visninigerTempo nr 50.000 ble produsert 2 juni 1960. Odd Midtskog fra konfeksjonsfabrikkens salgskontor prøver jubileumsmopden, en Corvette de Luxe.
Scan0006~0.JPG
Foto fra Øglænd2570 visninigerHer legges en siste hånd på mopedrammene.
Scan0027.JPG
Foto fra Øglænd1296 visninigerRasmus Dahle fra Hønefoss kjørte på sin Tempo-Lett Corvette hele 1160 kilometer for bare 30 kroner!



Scan0011.JPG
Foto fra Øglænd1295 visninigerDet var tider det. Øglænd hadde sving (swing) på markedsføringen. Bilde fra Vi Hos Øglænd nr 15 1958.
Scan0001~0.JPG
Foto fra Øglænd1688 visninigerGården Auglænd der Jonas Øglænd ble født og oppvokst.
Scan0019.JPG
Foto fra Øglænd1538 visninigerDette bilde er hetet fra Izmir-messen i Tykia der Øglænd i 1963 deltok for 3. År på rad. Det hevdes fra Øglænd sin side at , sitat: ”Tempo-lett i helt norsk utførelse – har slått meget godt an i Tyrkia, og det er vel realistisk å regne med at vår eksport dit ville vært enda større om det ikke hadde vært for de strenge importrestreksjonene som håndheves i landet".
Scan0007.JPG
Foto: Fra Øglænd1267 visninigerTor L. Øglænd med en stabel nyproduserte moped tanker.
Scan0009.JPG
Foto: fra Øglænd1333 visninigerEt godt teknisk miljø var viktig. Her fra konstruksjonsavdelingen. Legg merke til mopeden bakerst i lokalet.


Scan0020.JPG
Foto: Fra Øglænd1429 visninigerTempo Cross ble eksportert til USA. Her ser vi en Tempo som ligger i teten ved et race i Hollywood.
Scan0024.JPG
Foto: Fra Øglænd1169 visninigerEinar Johansen fra Mandal har på sin Tempo Saxonette kjørt 12.000 km gjennom 12 land. På denne turen brukte han 10 måneder.
Scan0015.JPG
Foto: Fra Øglænd1833 visninigerGodtfred Netteland henter en mopedtank fra lageret. Fra Vi Hos Øglænd nr 20 1959
IMG_6879~0.JPG
Foto: Ole-Petter Aareskjold456 visninigerUlf sin fine Avanti, bilde fra treffplassen.
Scan0001~2.JPG
Foto: Ukjent1481 visninigerBilde er fra Sandnes, Tempoen ble brukt til å kjøre varer med om sommeren ut til kiosken på et sted kalt badet. Det var en ofentlig badeplass med omkledningshus som lå ved Gandsfjorden på Hanasiden.
Scan0014.JPG
Foto: fra Øglænd1213 visninigerFra Storgaten i Sandnes. Øglænds gamle systue til høyre på bilde. Bilde er fra Vi Hos Øglænd nr 17 1958.
Scan0018.JPG
Foto: fra Øglænd1952 visninigerStor begeistring for Tempo. Sven Norheim forklarer interesserte tenåringer finessen ved den nye ”Taifun” Her på riksmessen i Oslo. Bilde fra Vi Hos Øglænd nr 31 1962
Scan0010.JPG
Foto: fra Øglænd1492 visninigerMontering av nyere Panter.
Scan0026.JPG
Foto: fra Øglænd1431 visninigerElever ved Hærens Transportkorps i Vatneleiren i Sandnes. Her fotografert på appellplassen sammen med sine nye 175 ccm motorsykler.
Scan0022.JPG
Foto: Fra Øglænd1345 visninigerEn av mange Tempo mopeder som ble eksportert bla annet til Finland. Bilde fra Vi Hos Øglænd nr 40 1964
Scan0008.JPG
Foto: fra Øglænd1319 visninigerDen ferdige Tempoen prøvekjøres før den sendes ut til forhandler.


106 filer på 5 side(er) 1